Danskernes
daglige brug af de mest populære sociale medier:
• Facebook 53%
• Instagram 19%
• Snapchat 19% • YouTube 16%
Facebook. Som du kan se på grafen nedenunder, finder du en god repræsentation af personer fra 16 årige helt op til 64 årige. Det betyder at Facebook er det sociale medie hvor du kan nå ud til flest aldersgrupper.
Instagram.
Instagram
er det næstmest populære sociale medie i Danmark, hvor 34%
af danskerne har
en profil. 19% af danske internetbrugere besøger
dagligt dette sociale medie, men fordelingen af aldersgrupper er ikke nær så
god som Facebook.
Som du kan se på grafen, når du primært ud til danskere under 30 år på
Instagram. Danskerne over 30 år bruger enten meget lidt tid på Instagram, eller
har ikke en profil der. Derfor anbefaler vi, at du bruger flest kræfter på
Instagram, hvis din primære målgruppe er
under 30 år.
Snapchat.
Omkring 25%
af danskerne har
en Snapchat profil, mens 19% bruger det dagligt.
Det er primært de 16-34 årige du
finder på Snapchat, så hvis du vælger at bruge tid på dette sociale medier, er
det vigtigt at dette er din primære målgruppe.
Som du kan se på grafen er Snapchat ret håbløst hvis du vil nå ud til folk over 34 år.
Youtube
Youtube
er også et populært socialt medie i
Danmark, hvor flere og flere danskere bruger tid på at se eller lave videoer.
53%
af danskerne har
en profil på Youtube,
mens 16% bruger det dagligt.
Som du kan se på grafen er det igen primært de 16-30
årige du
vil nå ud til på Youtube.